dissabte, 27 de febrer del 2010

Al punt

Baixo a casa els pares. M'hi haig de passar la tarda perquè la Matilde, la dona que els cuida i vigila, ha d'anar a un bateig. M'hi passaré quatre o cinc hores i decideixo fer una coca. Busco la farina, els ous, la llet, l'oli, l'anís, el llevat, la nou moscada, la balança i la batedora. Poso les quantitats de memòria: 300 de farina i quasi 300 de sucre, un got de llet, un d'anís, la meitat d'oli, 5 ous, un polsim de nou moscada i un sobre de Royal. Barrejo el sucre amb els rovells i li afegeixo la resta d'ingredients, menys les clares, que les bato apart. M'equivoco i les bato amb la trituradora, trencant-ne l'estructura molecular. Es licúen però tan se val, les hi poso igualment. Faig la remenada final i poso la massa al forn, que ja és calent. Espero uns quaranta minuts mentre puja i es va fent. Després li tiro sucre i pinyons per sobre i la gratino per torrar-la una mica i... ja està. Al punt!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada